O Έλληνας κρεοπώλης που κατακτά την παγκόσμια μόδα
Έργα Ελλήνων

O Έλληνας κρεοπώλης που κατακτά την παγκόσμια μόδα

Ο Ηλίας Αβαντήρας είναι το ελληνικής καταγωγής διεθνούς φήμης μοντέλο που έχει περπατήσει σε πασαρέλες της Νέας Υόρκης, του Μιλάνου και του Παρισιού, έχει κάνει φωτογραφίσεις σε κορυφαία περιοδικά μόδας του κόσμου, συνεργασίες με μεγάλους οίκους, ενώ έχει υπάρξει το πρόσωπο εταιρείας εσωρούχων στην Σκανδιναβία, αλλά και στα Κανάρια Νησιά για την καμπάνια του ισπανικού εμπορικού κέντρου «El Corte Inglés».

 

 

Το νεαρό μοντέλο, από παιδί, βοηθούσε τον πατέρα του στο κρεοπωλείο της οικογένειας, στο Νέο Ηράκλειο, ενώ μεγαλώνοντας έγινε βοηθός του και εργαζόταν κανονικά στο πλευρό του. Έτσι, όταν ο πατέρας του χρειάστηκε να συνταξιοδοτηθεί, η οικογενειακή επιχείρηση πέρασε στα χέρια του Ηλία.

Την εποχή που οι συμμαθητές του μελετούσαν για να δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο, εκείνος γράφτηκε στη Σχολή Κρεοπωλών της Αθήνας, όπου έμαθε να ξεχωρίζει το καλό κρέας και έγινε ειδήμων στα διάφορα κοψίματά του.

 

 

Παρόλα αυτά, η μόδα τον ενδιέφερε ανέκαθεν, για αυτό από μικρός αγόραζε ρούχα «σαν τρελός», όπως έχει πει χαρακτηριστικά, και παρακολουθούσε τάσεις και στυλ -αν και ποτέ δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά σε αυτόν τον χώρο.

Στα 18 του, ο Ηλίας είχε ενεργή παρουσία στο Facebook με φωτογραφίες από την καθημερινή του ζωή, μία δραστηριότητά που τράβηξε την προσοχή της booker Κλεοπάτρας Φαρρή από το πρακτορείο Ace models, το οποίο τον «ανακάλυψε» και του έδειξε τον δρόμο για την επιτυχία -κάτι όχι σπάνιο στον χώρο αυτόν, καθώς πολλά μεγάλα ονόματα που κυριαρχούν πλέον στον χάρτη της παγκόσμιας μόδας ανακαλύφθηκαν από κάποιον scout εντελώς τυχαία.

 

 

Παρά το όνειρο του πατέρα του να κρατήσει το τιμόνι της οικογενειακής επιχείρησης, ο σήμερα 34χρονος αποφάσισε να ακολουθήσει τον δικό του δρόμο, απόφαση που αρχικά σόκαρε τους γονείς του. «Δεν είχα προλάβει να ολοκληρώσω τα μαθήματα στη Σχολή Κρεοπωλών, όταν μπήκα στο μαγαζί μας για να τους ενημερώσω ότι σε λίγες ημέρες θα άλλαζα επαγγελματικό προσανατολισμό κάνοντας την πρώτη μου φωτογράφιση» εξομολογήθηκε σε συνέντευξή του. «Ο πατέρας μου με κοιτούσε για ώρα άφωνος και εμφανώς σοκαρισμένος. Ενιωσα την απόγνωσή του την ώρα που έβαζε τα εμπορεύματα στο ψυγείο».

Παρά την αρχική έκπληξη, το θέμα ξεπεράστηκε σχετικά γρήγορα, καθώς οι γονείς του δέχθηκαν ότι καθένας οφείλει να επιλέγει στη ζωή του αυτό που πιστεύει ότι θα τον κάνει ευτυχισμένο, όπως έχει σχολιάσει ο ίδιος. «Αντιλήφθηκαν γρήγορα ότι δεν αντιμετώπιζα το μόντελινγκ ως μια νεανική τρέλα αλλά ως ένα νέο πάθος. Από εκείνη τη στιγμή, έγιναν δυο ευτυχισμένοι άνθρωποι».

 

Από το πρώτο κιόλας διάστημα, κατάφερε να δουλέψει ως μοντέλο σε Αμβούργο, Μιλάνο, Λονδίνο και Παρίσι, ενώ μια πρόταση που δέχθηκε σε ηλικία 20 ετών τον κράτησε στη Νέα Υόρκη για τουλάχιστον οκτώ μήνες.

Το 2013, έκανε την πρώτη του μεγάλη συνεργασία, Editorial, με το περιοδικό L’Officiel Hommes, «Breaking Bad», ενώ τον ίδιο χρόνο συμμετείχε στο Editorial «Gods of Beauty: 50 Portraits by Daniel Jaems (part 1)», χαρακτηριζόμενος ως «Θεός της Ομορφιάς».

 

L’Officiel Hommes, «Breaking Bad», «Gods of Beauty: 50 Portraits by Daniel Jaems (part 1)

 

Η επόμενη χρονιά αποδείχτηκε γεμάτη νέες, λαμπερές συνεργασίες που κάθε μοντέλο ελπίζει να πετύχει στην καριέρα του. Ανάμεσά τους ήταν η πρώτη του συμμετοχή στην ανδρική πασαρέλα του μεγάλου οίκου μόδας Dsquared2, τον Ιανουάριο του 2014, ενώ τον Φεβρουάριο συμμετείχε στο Editorial ενός από τα μεγαλύτερα περιοδικά της Κίνας, το FHM Collections (China).

 

FHM Collections (China)

 

Τον Απρίλιο, έλαβε χώρα η μεγαλύτερη συνεργασία στη μέχρι εκείνη τη στιγμή καριέρα του, με τον Giorgio Armani να βρίσκει στο πρόσωπο του Έλληνα εκείνο που αναζητούσε για την τότε καλοκαιρινή ανδρική σειρά του με τίτλο «Armani Exchange». H εμπειρία ήταν μοναδική, αφού η φωτογράφιση έγινε σε ένα από τα πιο οργανωμένα στούντιο του Μανχάταν, με τον ίδιο να ποζάρει δίπλα σε διάσημα μοντέλα, μεταξύ άλλων και τον «άγγελο» της Victoria’s Secret, Sharam Diniz, από την Ανγκόλα.

 

Οι Dsquared συνεργάστηκαν ξανά με τον Ηλία Αβαντήρα τον ίδιο κι όλας χρόνο, ενώ το όνομά του είχε αρχίσει ήδη να ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος των μοντέλων με διεθνή καριέρα, με αποτέλεσμα να έχει επιλεγεί για τα μεγαλύτερα σόου στο Μιλάνο.

Σύντομα, ήρθαν τεράστιες συνεργασίες, όπως αυτή με το Esquire, την BSB, τη Vogue, τον οίκο μόδας Ralph Lauren, την Polo ενώ, το 2019, έγινε το πρόσωπο της παγκόσμιας καμπάνιας της Gap. «Όταν κάνεις μια διεθνή καμπά­νια, αυτό συμβαίνει. Η Gap μού άνοιξε την πόρτα για καλές δουλειές στην Αμερική. Με το που κυκλοφόρησε η δουλειά μου το πρακτορείο μου άρχισε να δέχεται πληθώρα προτάσεων και πηγαίνω συνεχώς σε casting» παραδέχεται ο ίδιος.

 

 

Τις πρώτες τρεις φορές που ο Ηλίας Αβαντήρας επιχείρησε να μετοικήσει στις ΗΠΑ, αντιμετώπισε δυσκολίες, καθώς η διεθνής αγορά της μόδας έχει τέτοιο ανταγωνισμό που είναι εξαιρετικά δύσκολο να επικρατήσει ένα μοντέλο. Δεν τα παράτησε όμως, πείσμωσε, όπως έχει πει, και με προσπάθεια και επιμονή ήρθαν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Νιώθει πλέον πλήρης και ευτυχής, αφού κατάφερε να μπορεί να ζει άνετα στη μητρόπολη της μόδας με τα χρήματα που αποκομίζει αποκλειστικά από το μόντελινγκ. «Εχω νοικιάσει δικό μου σπίτι σε μια όμορφη γειτονιά της Νέας Υόρκης. Δεν έχω πλέον ανάγκη από κάποια άλλη πηγή εισοδήματος», εξομολογείται στο «Gala». «Κερδίζω καλά χρήματα, αν και τα κασέ στους άνδρες δεν είναι αντίστοιχα των γυναικών σταρ. Σου επιτρέπουν όμως να ζεις αξιοπρεπώς».

 

 

Το καθημερινό του πρόγραμμά είναι σχεδόν σπαρτιάτικο, καθώς ξυπνάει νωρίς και όλη την ημέρα βρίσκεται στον δρόμο για τις ανάγκες της δουλειάς. «Εχω σχεδόν καθημερινά φωτογραφίσεις για καταλόγους, περιοδικά και καμπάνιες. Το βράδυ θα απολαύσω δείπνο μαζί με την παρέα μου σε κάποιο από τα μοδάτα στέκια της πόλης. Συνήθως, όμως, κοιμάμαι νωρίς. Αυτή την εποχή κάνω focus μόνο στη μόδα, η οποία αποτελεί και την προτεραιότητά μου».

Όσον αφορά τη δουλειά του μοντέλου, έχει καταλάβει πως σε ρίχνει στα βαθιά από νωρίς -αρκεί, όμως, να είναι κανείς προσγειωμένος, ώστε να μπορεί να απολαμβάνει τις στιγμές που του χαρίζει. «Αισθάνομαι ιδιαίτερα ευτυχής για τις σημαντικές συνεργασίες που έχω κάνει αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με τη μόδα και εύχομαι το όμορφο αυτό ταξίδι να συνεχιστεί με τους καλύτερους οιωνούς». Ένα από τα κύρια πράγματα που τον γοητεύουν στο μόντελινγκ είναι τα ταξίδια και οι εμπειρίες που αποκτά κάθε φορά, όπως και οι μεταμορφώσεις, ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε καμπάνιας, καθώς γίνεται και λίγο ηθοποιός, όπως παραδέχεται.

 

Για την παλιά του δουλειά, αποκαλύπτει πως δεν την έκρυψε ποτέ ούτε στην Ελλάδα ούτε στην Αμερική, όπου διαμένει πλέον μόνιμα. Θεωρεί πως η δεύτερη εργασία του είναι ο κρεοπώλης, μια δουλειά που του αρέσει και για αυτό διατηρεί ακόμα το κρεοπωλείο της οικογένειας στην Αθήνα -αν και τώρα πια το λειτουργούν υπάλληλοι. «Οι ξένοι μόλις ανακαλύπτουν και τη δεύτερη επαγγελματική μου ιδιότητά δείχνουν έκπληξη αλλά και θαυμασμό. Πόσα μοντέλα μπορεί να υπάρχουν, άλλωστε, που είναι ταυτόχρονα και επαγγελματίες χασάπηδες;» σχολιάζει γελώντας.

 

 

Σήμερα, έχοντας κατακτήσει την απαραίτητη αναγνωρισιμότητα, ο Ηλίας Αβαντήρας σκέφτεται να ξανασυστηθεί στο κοινό της Νέας Υόρκης και με την άλλη του ιδιότητα, μιας και στα σχέδια του βρίσκεται και ένα δικό του εστιατόριο σε κάποιο δημοφιλές σημείο της Νέας Υόρκης. Θέλει με αυτόν τον τρόπο να αξιοποιήσει την αγάπη του για το καλό κρέας και τις γνώσεις του γύρω από αυτό, σε ένα μέρος όπου οι άνθρωποι αγαπούν το κρέας κι εκείνος διαθέτει γνώση τόσο για τις ποιότητες όσο και για τα σωστά κοψίματα.

Εξάλλου, πιστεύει ότι η ενασχόληση με τη μόδα έχει ημερομηνία λήξης, «Θα ανοίξω το εστιατόριό μου ως διάδοχη κατάσταση της σημερινής. Οσο καλά και να πηγαίνουν τα πράγματα αυτή τη στιγμή, οφείλεις να προνοείς. Πρέπει να είμαστε πάντοτε έτοιμοι για την επόμενη μέρα, να έχουμε σχεδιάσει το επόμενο βήμα», καταλήγει.

 

 

Αυτή την εποχή, η εικόνα του Ηλία Αβαντήρα, όπως πλέον συστήνεται, αφού το πραγματικό του όνομα, το Αβασκαντήρας, ήταν δύσκολο για τους casting directors των μεγάλων οίκων, βρίσκεται παντού: σε σελίδες περιοδικών, στις στάσεις λεωφορείων, σε αφίσες στους δρόμους.

ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ