Συνθέτει ελληνική μουσική σε διεθνές επίπεδο
Ο Περικλής Κανάρης είναι μουσικοσυνθέτης που γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά τα τελευταία χρόνια ζει στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε μουσική και φιλοσοφία στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, κερδίζοντας πολυάριθμα βραβεία και διακρίσεις. Ανάμεσα στις πολλές διακρίσεις, το έργο του «Επιχείρηση Αθωότητα» που αρχικά είχε γραφτεί για τον κινηματογράφο, παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη εκτέλεση στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης το Μάιο του 2007.
Στην Αθήνα πήρε τα πρώτα μαθήματα κλασσικής μουσικής. Αργότερα, κέρδισε την υποτροφία B.E.S.T. από την σχολή Σύγχρονης Μουσικής Berklee της Βοστώνης. Σπούδασε πιάνο και τραγούδι με ειδίκευση στη μουσική κινηματογράφου και αποφοίτησε με άριστα και δύο βραβεία σύνθεσης. Το 2002 εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη, όπου εργάστηκε ως συνθέτης για τα Hurd Studios, τους πρωτοπόρους επιστημονικών 3D animations.
Το 2007, επιλέχθηκε από το Metropolitan Museum of Art για να επιμεληθεί την πρώτη συλλογή ελληνικού τραγουδιού “Music of Greece” που είχε κυκλοφορήσει ποτέ το μουσείο, με αφορμή τα εγκαίνια των καινούργιων του αιθουσών Ελληνικής και Ρωμαϊκής Τέχνης.
Το 2008 ίδρυσε το μουσικό σχήμα «Synolon», το οποίο όπως ανέφεραν αρκετοί καλλιτέχνες, «άλλαξε την παρουσίαση του ελληνικού τραγουδιού στο Μανχάταν», με συνεργασίες μουσικών όπως ο Ara Dinkjian των Night Ark και η Janis Siegel των Manhattan Transfer.
Η ελληνική μουσική αποτέλεσε για τον ίδιο τεράστια πηγή πάθους και έμπνευσης από το ξεκίνημα της καριέρας του. Είναι επίσης συνθέτης και στιχουργός του τραγουδιού «Στην υγειά μας», που έγινε τραγούδι των τίτλων στην εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου.
Τον Οκτώβριο του 2014 κυκλοφόρησε το άλμπουμ-ντεμπούτο του «Αόρατος», επτά πρωτότυπα κομμάτια που έγραψε βασιζόμενος στους στίχους του διάσημου Έλληνα ποιητή Μάνου Ελευθερίου, τα οποία τραγούδησαν διάσημοι Έλληνες τραγουδιστές όπως ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, ο Κώστας Μακεδόνας, η Ρίτα Αντωνοπούλου και η Λαμπρινή Καρακώστα. Το άλμπουμ παρουσιάστηκε στο Tribeca Performing Arts Center της Νέας Υόρκης, συγκεντρώνοντας εξαιρετικές κριτικές από τον ελληνικό και διεθνή Τύπο. Οι International New York Times έγραψαν για τη μουσική του ότι έχει «ελληνική ταυτότητα με διεθνείς ήχους».
Όσον αφορά στον «Αόρατο», πριν περίπου πέντε χρόνια ο Κανάρης είχε γνωρίσει τον ποιητή και στιχουργό Μάνο Ελευθερίου εντελώς από ένα παιχνίδι της μοίρας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη συνεργασία με τον Ελευθερίου, όταν ο τελευταίος του εμπιστεύτηκε επτά αδημοσίευτα ποιήματα. Ο Κανάρης συνέθεσε τη μουσική και έκανε την παραγωγή των τραγουδιών, ενώνοντας στο πρότζεκτ αυτό μερικούς από τους αγαπημένους του καλλιτέχνες από τα δύο μουσικά του «σπίτια»: την Αθήνα και τη Νέα Υόρκη. Το αποτέλεσμα ήταν ο «Αόρατος» να είναι μια δουλειά στην οποία συμμετείχαν διεθνώς καταξιωμένοι καλλιτέχνες, μερικοί από αυτούς με βραβεία Grammy μάλιστα.
Ο πολυβραβευμένος με Grammy Αμερικανός παραγωγός/ηχολήπτης Neil Dorfsman, που είχε την επιμέλεια της μίξης του τραγουδιού “Αόρατος”, δήλωσε: «Από την αρχή, το ενδιαφέρον μου κεντρίστηκε από την ιδέα να ενωθούν στοιχεία που έμοιαζαν ανόμοια και να συνθέσουν κάτι καινούργιο, συναισθηματικό και επίκαιρο. Η ιδέα να πάρει κανείς αυτή την απίστευτη ποίηση και να την τοποθετήσει σε ένα ποικιλόμορφο και σύγχρονο σκηνικό ήταν πολύ ελκυστική. Όπως είπα στον Περικλή, όσο περισσότερο δούλευα πάνω στον “Αόρατο”, τόσο περισσότερο θαύμαζα το πνευματικό του όραμα».